تحولات لبنان و فلسطین

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 1008937

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اجرای «طرح پلاک سوم» نیاز به بسترها و الزاماتی دارد که این الزامات و قابلیت‌ها در حوزه پلیس نیست.

اجرای «طرح پلاک سوم» در خودروها تصویب شد؟

به گزارش قدس آنلاین، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی طرح پلاک سوم اجرایی می‌شود، گفت: پلاک سوم یک قابلیت هوشمندی است که باید به خودرو اضافه شود، لذا نیاز به بسترها و الزاماتی دارد که این الزامات و قابلیت‌ها در حوزه پلیس نیست، یعنی اتفاقاتی است که باید در بخش خودروسازی و همچنین فناوری اطلاعات کشور بیفتد که این قابلیت و بستر برای اجرای موضوعی تحت عنوان پلاک سوم ایجاد شود. توضیح خلاصه و مختصر درباره پلاک سوم این است در صورت نصب پلاک سوم روی خودرو بدون اینکه نیازی به رویت پلاک باشد، دستگاه ریدر که می‌تواند اطلاعات را بخواند، از طریق یک فرستنده‌ای که روی خودرو نصب می‌شود، می‌تواند اطلاعات را دریافت کند. 

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: هنوز این بستر در خودرو ایجاد نشده است و من نمی‌توانم بگویم که چه زمانی این اتفاق می‌تواند اجرایی و عملیاتی شود، اما اگر اجرایی و عملیاتی شود در بسیاری از موارد می‌تواند کمک کننده باشد. در واقع در همه موضوعات از جمله سرقت خودرو و نوع رفتارهای پرخطر رانندگان می‌تواند عامل بسیار مهم و بازدارنده باشد. 

سردار حسینی تاکید کرد: اگر خودروها مجهز به این قابلیت باشند در ماموریت‌ها مانند ماموریت اربعین و یا طرح‌های نوروزی و تابستان، در لحظه می‌توانیم بررسی کنیم که در هر محور چه تعداد خودرو و از چه نوع خودروهایی و با چه سرعتی در حال تردد هستند. در واقع تمام اطلاعات مورد نیازمان را می‌توانیم از طریق پلاک سوم در اختیار داشته باشیم. بنابراین این موضوع بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر از این قابلیت استفاده کنیم. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اعلام کرده بود که با توجه به کمبود راننده اتوبوس شهری به پلیس راهور پیشنهاد داده‌اند برای دارندگان گواهینامه پایه دو مانند سنوات گذشته از کارت شهری استفاده کنند، اما هنوز هیچ خبری نشده است، نظر پلیس در این باره چیست؟ گفت: ما موافق این طرح نیستیم. وضعیت امروز ما با سال‌های گذشته که این طرح را اجرا می‌کردیم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و برگشت به عقب نداریم. 

سردار حسینی همچنین درباره‌ عدم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و موسساتی که از ناوگان حمل و نقل موتوری استفاده می‌کنند، گفت: متاسفانه این احساس مسئولیت هنوز برای این شرکت‌ها و موسسات وجود ندارد. بسیاری از مراکزی که از توان یگان موتوری برای حمل و نقل استفاده می‌کنند مسئولیتی را در برابر تخلفاتی که از سوی رانندگانی که برای آن‌ها کار می‌کنند نمی‌پذیرند. ما از همه چه کسانی که نسبت به تولید موتورسیکلت اقدام می‌کنند و چه افرادی که از توان این ناوگان استفاده کرده و بهره می‌برند، انتظار داریم در قبال مسئولیت‌های اجتماعی‌شان حساس باشند و به این مسئولیت‌ها اهمیت داده و پایبند به آن باشند، اما تا این لحظه متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.